tisdag 21 augusti 2012

Vägarbete =@

Hej :)
Kom hem för ett tag sen och åker ju buss till Alfta från Bollnäs och sen tar jag moppen hem och kan inte förstå att det är 6 ställen dom håller på att "laga" vägen eller gräva ner fiber.. :o blir tokig, om jag kommer från Alfta och ska hem så åker jag förbi dagiset och en x(4)korsning så håller de på med vägen, sen åker man lite till så kommer det ett till där de håller på att fixa ihop vägen, efter Lökagården är det stenar över hela vägen och kanter i slutet och i början så moppe går ju fan sönder..typ.. sen kommer det mera grus på ena sidan så jag åker över till andra sidan och då har dom grävt typ 50cm i bredd över hela vägen så det blir gupp där också :O sen fortsätter jag och då vid en nedförsbacke höll de på och grävde på vänster sida om och sen innan man svänger av astfalten så är det grus på ena vägen! :@är det inte bättre att täppa till och laga vägen efter man har grävt på den och sedan börja gräva nytt någon annastans? jo eller nej inte enligt dom :O

Humör: irriterad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar