måndag 20 augusti 2012

RL - Restaurang & Livsmedel, lärling, bageri

Hej hallå nu har allvaret börjat..på riktigt! :p
Klev upp kvart över 6, åt, klädde mig, sminka mig lite, borsta tänderna sen stack jag till Alfta på moppen kvart i 7 (bussen gick 07:07), hämtade Marre, lämnade hjälmen på Alftaskolan sen gick vi till busshållplatsen och var ganska nervös för jag känner ingen i klassen och jag visste inte hur de såg ut heller. När bussen kom till Alfta så var det typ ganska fullt, och gratis var det också idag. Hittade platser och satt med Marre & Emelie. När vi hoppar av bussen så går vi till Torsberg och där stannar jag och Marre utanför bland esteter.

Sen gick vi in för alla andra gjorde de och då gick jag och Marre till ett varsitt bord där vårat material fanns sen tappa vi bort varandra och då träffade jag en kort tjej, med glasögon som ville bli frisör och som ska gå samma linje som mig :) Det där var likheterna jag beskrev om ingen annan fatta de :p Gick till Aulan där alla klasser samlades och rektorerna babblade sen gick vi till ett varsitt klassrum med klassrum.. babblade där också sen gick vi och tog klassfoto för lärarna bara och enskilt ville Magdalena också ha och vi stog alldeles utanför matsalen när vi tog de enskilda så de satt och skratta där inne :-/ Sen gick vi och åt, träffa Marre en snabbis.. åt sen gick Marres klass och min klass till Heden där min klass satte sig i ett klassrum sen kom andra lärare och sa hej typ, de babblade och sen fick vi gå och testa kläder-byxor och rockar och sedan skor sen fick vi sluta så då tog jag 2:an till stationen och sen 100:n till alfta och skjutsa hem Marre sen drog jag hem och det var soooool :D så satte mig ute och gjorde en finfin status på facebook! haha godnatt nu! <3

 Jag blev bara en aning glad när jag äntligen hittade en toa..efter lunch. Fatta kissnödig man va! O.o haha

Snygga brallor va? dom ska jag ha i tre år eller ne kanske inte dom där eftersom jag ska få egen rock som det står mitt namn på och sen ett par vita byxor tror jag och ett par svarta supersexiga träskor xp
Ja måndagen har ju gått, imorgon börjar jag 8 på Torsberg och slutar 11:25 :D kung! Är bara på Torsberg imorgon =) På fredagen ska vi plocka lingon :( i alfta :) lite sovmorgon :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar