fredag 24 augusti 2012

Sovmorgon :)

Idag skulle klassen till Alfta till kl.09.00 så då fick jag sovmorgon :D När alla har kommit till "mötesplatsen" så åker halva gänget hem till Meta och den andra halvan åkte upp på Nabban och de skulle plocka blåbär men det verkade inte finnas så mycket blåbär så de kom tillbaka ganska snabbt medan vi andra hemma hos Meta pratade om knivarna hon hade, induktionshäll och sånt med kök sen gick vi ut och fick lukta på olika kryddor och gissa vad det var :) svårt förutom gräslök xD hahah

Sen fick vi plocka svartvinbär, hallon och röda vinbär sen drog vi också till skogen fast vi fick plocka lingon i typ en halvtimme, 11personer, 30 tyckte de var mycket men de tyckte inte jag ;) sen kom vi tillbaka och åt grillad korv med bröd och päronfestis :p dagiskänsla x)) sen fikade vi saft och jag tog chokladboll...med lime i och fy sjutton vad den inte smakade gott :(

Sen körde vi någon lek runt studsmattan att vi kastade den hit och dit och lärde oss namn och sen sa vi vart vi kom från och vart vi bodde och sen drog vi hem innan 14. Asskönt och då blev det baka för min del och tänkte göra en annan kladdkaka med chokladöverdrag men man skulle ha en 28cm i diameter springform(löstagbarkant, det heter så sa Meta) men jag hade bara 22cm xD gissa hur det gick först och främst glömde jag bort margarinet också så jag hävde i smeten i formen och sen hävde jag i margarinet så pappa fick vispa XD haha kaos och sen så skulle den vara i ugnen 35min och den var fortfarande lös då så då stog den inne i ugnen tills jag kom på att den var där XD haha det ser ut som man har hävt i blåbär i den för det är typ bubblor på den och den är svart =( faildag men det var för jag vill vara ensam i köket och kaosen blev när alla kom hem och "bodde" i köket...bara för jag var där :) skj! Godnatt! :*
Inga bilder nu heller för jag uppdaterar mobilen..eller åtminstonde försöker :o

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar