tisdag 21 augusti 2012

Skapligt kort dag!

Klev upp efter kl.6 och gjorde mig i ordning sen stack jag till Alfta 10 i 7 kanske och la i hjälmen på Alftaskolan, gick igenom kapprummet, sa hej till Lena, satte mig i busskuren och pratade lite med Emelie och sen hoppa vi på/av bussen. Väntade på Johan i foajén/entrén för vi skulle fixa skåp så jag har typ skåpnummer 668 nä jag vet inte men något sånt sen visade han oss till klassrummet för vi hade matte, men vi fick typ presentera oss sen gick han iväg och hämta böcker sen pratade han mera bara sen hade vi svenska och den läraren hade för fan varit med om allt, modenånting, franska, italienska, engelska m.m. hästar hon har gjort allt som finns..nästan xD alla i hela klassen skrattade iallafall åt henne typ ganska ofta för hon var rolig hahah..

Så jävla pissigt att jag inte har några av mina kompisar kvar för nu kan man ju inte förklara lika bra så säger jag en sak att någon har dödat sin ko och sen så har hon berättat förut varför hon inte skulle göra de men jag vet inte det var ett exempel som bara ploppade upp i huvve :D hahahah vet inte vart jag fick de ifrån men iallafall hade vi rast och när vi gick ner för trappan så såg vi Max så några utbrast? de, heter det så låter jättekonsigt men jag och några till sa de.. Sen var det engelska lektion som började 10:10-11:25, Marylin heter läraren tror jag, hon kommer från Storbritannien och bryter lite och får inte prata så högt pga. sjukdom, hon har mysat till klassrummet med hörnsoffa, flaggor från hennes hemland, hon skulle fixa kuddar och filtar, sen får vi köpa kaffe/te/saft + kaka för 2kr och äta på lektionerna för hon tycker synd om oss om hon får sitta och dricka kaffe för hon måste värma stämbanden(pga. sjukdomen) och sen får vi inga läxor sa hon om det inte behövs och vi inte hinner med på lektionerna.. Men jag gillar hennes personlighet, hon kör liksom sitt eget race som lärare och det gillas stark :D Sen så fick vi sluta 10:45 typ så det var chill förutom att matsalen inte hade öppnat så då gick jag och Angelica på Max fast bara jag åt sen tog vi bussen 11:40 :) skön dag!

När jag hoppade på bussen så läste jag de 4 sidorna vi skulle läsa om typ att prata inför publik från svenskan så den är klar sen så hälsade jag på farmor för jag kom till Alftaskolan vid lunch och jag förstog att hon hade lunch och gick ner till källaren och lutade örat mot dörren för att höra om farmor var där inne men hörde inget så knackade endå och då kommer hon och öppnar och då säger hon att hon just tänkte: "vart göra Bella av hjälmen" sen knackar jag XD coolt tycker jarå fast vi är ju släkt xp

Och nej jag kan inte skriva kortfattat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar