måndag 9 april 2012

(112) På liv och död

Fyfan fick väl typ hjärtattack(det är något jag säger bara, vet inte exakt vad det är) på förmiddagen idag. Det började igår kväll eller ja halv 1 på natten sa pappa att jag, han och Putte skulle angla på morgonen och vi skulle upp 04:45 fast pappa hade ställt sin mobil så jag ställde min väckarklocka på lite 5 och då vaknade inte jag utan pappa stängde av båda klockorna och jag sov till typ efter 6 nått tag och vaknar kollar på klockan och tänker: vafan måste ju kliva upp för i helvete, mitt fel-jag glömde nog att knäppa på väckarklockan, jävla skit.. Frågar pappa om vi inte ska kliva upp och då säger han att Putte har inte hört av sig så då lugnar jag mig :) sover nån timme till och mellan 9-10-tiden kanske Putte kommer :D hahah han hade inte hört väckarklockan XDDD  
då drar vi innan 10 tror jag och då kör vi till Norrsjön(JAG REKOMENDERAR DEN INTE ALLS) När vi kommer fram så går vi ner till sjön och det är landlöst, eller det blir det när Putte kliver där och sen när de går ut knakade det "lite" i isen. Putte börjar borra och då knakar det också "lite" sen måste jag också gå ut eftersom vi skulle angla där på sjön.. Går till ett hål och börjar mäta ut ljupet och sätter ner angeldonet i snön/isen som har blivit borrad, kollar på när pappa sätter fast mörten sen utbrast jag i tårar för det knakade på som fan, jag klarade helt enkelt inte att vara på isen för det knakade så mycket så jag går i land och håller andan för jag tror jag blir lättare då. När jag kommit i land så börjar jag filma yttifall Putte och pappa skulle braka igenom(för jag tänkte, ramlar de igenom kan jag ändå inte hjälpa dem på något sätt så då kan jag filma istället) Börjar filma och filmar ett tag när det knakar och brakar(fyfan jag sitter och ryser nu när jag skriver det här för jag känner känslan hur det var att veta att jag kan braka igenom isen, eller Putte och pappa) tänkte lägga upp lite före borrningen, efter borrning och nästa is vi var på.. kanske får se om det funkar också :o och kvalitén på de filmerna är väl lite sisådär för jag filmade alldeles vid land när det knakade där och jag typ väntade på att det skulle spricka helt för jag visste helt enkelt att de andra två idioterna skulle braka igenom men de klarade sig mirakulöst. sen skakade jag som fan också för jag var så j*vla f*cking nervös och typ asrädd, märks bra nog på filmerna också! o.O iallafall så stod jag där ensam iland och väntade på att de skulle inse att det INTE gick att angla där men nejdå det var kvar någon minut till fören det brakar till *@##** så putte börjar småspringa in mot land men stannar upp och plockar såklart med sig borren, dona innan han "rädddar" sig själv: -borren är ju dyrast så tar den jag. Pappa tar ju också några saker men kommer sist in iland tror jag och ISEN VAR MAX 5CM TJOCK! :O

har försökt att beskriva mina känslor m.m. och det går fan inte beskriva allt men kanske lägger upp nån film så ser ni hur hela j*vla kameran skakar! 
Bröderna B är de, ja jag har inget ord för de men de är typ inte rädd för någonting och tar stooooora risker..  iallafall i mina ögon! måste avsluta med ett HA HA fast jag sitter och bara stirrar in i dataskärmen utan att röra på mitt ansiktsuttryck! :D
 Ja det var snö på den andra sjön/tjärn vi var på istället efteråt!
 mmmm  snö överallt, 20cm is men det knackade fortfarande och det satt i hjärnan fortfarande att jag kunde ramla igen isen!
 fint hål, haha en meter bortanför "majkasen", min gädda dänne borta också!
Lilla gäddan = pappas, 2.2kg, chansar på att det var cirka lite längre än 60cm kanske
STOOOORA gäddan=mitt personbästa, 2.8kg och chansar på 70-80cm
Putte sa att det skillde 5cm på gäddorna och då tog jag det måttet och mätte min gädda och då blev den 45cm lång och kortare än min öring jag fick för några år sedan så det stämde inte. Min gädda var precis 3 mina skoterstövlar och det är storlek 37 på dem men eftersom det är inte i cm så chansade jag att de var ca25cm lång för mina fötter är kanske 21-23cm lång :)
Mätte mina skoterstövlar NU och de var 26cm långa, skiiiilllz så mina gädda var 26*3=60+18=78 så mitt unga ögonmått är nog mycket bättre än ditt, Putte! :D hahahahah
Och stackars lilla Putte fick ingen gädda alls, men han sa att den han hade på spöet(stavas) var MYCKET tyngre än min.. men det är nog bara han som drömmer om att vinna över mig! :p fast jag har ju vunnit tävlingen förra året va? på den isen hahahahahaha jag är BÄSSSSSSST äntligen vinner jag över dig Putte! HA HA HA, de gjorde jag bra! nananananA ^^ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar